10.09.13

Veepäev

Täna peeti Ala Põhikoolis veepäeva. Koolipere jagati kaheks. Üks grupp läks Taageperra jalgsi ja sihtpunkti jõudes uuris paisjärve elustikku Külli Kalamees-Pani juhendamisel. Teiste hulgas kohtusime selliste põnevate tegelastega nagu vesihark, vesiämblik, selgsõudur, kiilivastne, mudakukk, kaan, kollaserv ujur ja puruhunniku seest piilus isegi mõni puruvana.

Erinevate liikide kohta selgus nii mõndagi. Näiteks kas sina teadsid, et selgsõuduril on hirmsad lõuad ja ta võib lausa hammustada? Ega ta nüüd igat ujujat nii meelelahutuseks ründama ei lähe, üldiselt kasutab ta oma lõugu ikka toidu hankimiseks ja inimene oleks tema jaoks ilmselgelt liialt suur suutäis. Kui aga selgsõudur sõrmede vahele võtta, siis ta võib üsna valusasti näksata küll.


Kanuumatk. Teisi pilte vaata SIIT.
Fotode autorid: Kaja Hass, Kaidi Kuškis ja Imre Arro

Teine grupp liikus Õhne jõge pidi kanuudega ja õppis tundma jõe elustikku, nii mõnigi õpilane oli kaelast saati vees, et kanuud erinevatest takistustest välja tirida ja tänu sellele sai mitmeid kordi kinnitust tõsiasi, et vesi on ikka täitsa märg ja üsna jahe ka juba. Hoolimata märgadest riietest, oli matk tore ning nii mõnegi õpilase ja õpetaja jaoks pikaks ajaks meenutamist väärt.

Tagasiteel toimus gruppide vahetus: kes olid jalgsi tulnud Taageperra, läksid tagasi kanuudega ja vastupidi.

Veepäev toimus projekti "Loodusüritused Helme-Tõrva piirkonna loodussõpradele 2013. aastal" raames.
Kaja Hass
huvijuht
                                                                          





  Toetasid Helme vald ja



Õpilaste muljeid
LAURI (8. kl): Minu arvates oli see päev päris normaalne. Ma sõitsin esimest korda kanuuga. Teekond oli pikk ja käänuline. Veelgi parem oleks olnud, kui minu paariline poleks kogu aeg virisenud. Erinevalt paljudest teistest ei kukkunud meie aga ümber ega pidanud ka kanuust välja tulema, nii et me jõudsime sihtpunkti täiesti kuivalt. Mõned, kes märjaks said, jäid järgmisel päeval haigeks.
KALLE (8. kl): Ma sõitsin ka esimest korda kanuuga. Oleksin mitu korda peaaegu ümber läinud, sain märjaks ka.
TAUNO (7. kl): Kanuuga oli tore sõita, aga liiga tihti jäime kinni, sest vesi oli üsna madal jões. Pärast kanuutamist sõime maitsvat plovi ja kringlit ning jõime morssi. Seejärel uurisime paisjärve elustikku. Saime ise kahvaga püüda, leidsime palju erinevaid liike. Pärast täitsime veel töölehte.
GRETE (6. kl): Mina olin ühes kanuus Sandraga. Jäime kogu aeg kinni, sest vesi oli nii madal. Alati pidin mina vette minema, et kanuu lahti lükata. Korra oleksime isegi ümber läinud, aga õnneks seda ei juhtunud. Kohale jõudes olin läbimärg.
KÄTLIN (6. kl): Mulle meeldis väga kanuumatk. Lisaks sain palju teadmisi Õhne jõe ja Taagepera paisjärve elustiku kohta. 

Kommentaare ei ole: