23.09.10

Kammermuusika

Täna oli võimalus nautida kaunist kammermuusikat ansambli Tallinn Baroque esituses. Liina Saari, Imbi ja Raivo Tarum ning Tõnu Jõesaar esitasid muusikat, mis on pärit 17.-18. sajandist ehk nagu ansambli nimigi ütleb - barokkajastust. Eriti tore oligi see, et ansambel esines ajastu kostüümides ja parukates.
Tallinn Baroque
Vaheldumisi muusikapaladega anti huvitavaid selgitusi esitatavate teoste, nende autorite ning instrumentide kohta. Imbi Tarum näitas isegi tolleaegseid tantsusamme. Õpilasi paelusid väga vanaaegsed pillid: klavessiin, krummhorn, zink, fiidel, viola da gamba ja barokktrompet. Saime teada, et barokkajal peeti täiuslikuks pille, mis sarnanevad inimhäälega. Tõepoolest - zink kõlaski nagu kooripoisi hääl. Samuti võlus kuulajaid Liina Saari helisev sopran. Esitamisele tulnud autoritest oli kõige tuntum G. Fr. Händel.

Kontsert pakkus päikeselisel sügise alguse päeval meeldiva elamuse. Ehkki õpilased igapäevaselt sellist muusikat ei kuula, paistis paljude näolt siiras huvi ja imestus - alati ei peagi olema drum'n'bass, piisab elusatest pillidest, et nautida muusikat.

8. klassi õpilaste arvamused kontserdist: 
  • Mulle meeldisid pillid, eriti tšello eelkäija, mis meenutas natuke ka kontrabassi. Sellel oli mõnus jämedam hääl. Hästi normaalne kontsert oli.
  • Mulle meeldis nende esinemine väga. Ma sain kontserdilt ka palju uut teada. Meeldisid nii laulud, kui ka pillid, mida nad mängisid. Laulude sõnadest ei saanud eriti aru, aga rohelises kleidis naine laulis nii puhta häälega.
  • Kontsert oli iseenesest väga hea. Riietus oli väga ilus, see meeldis nende juures kõige rohkem. Muusika oli päris kuulatav. Laulusõnadest ei saanud aru, aga laulja hääl oli imeline. Näidati ka, kuidas vanasti tantsiti; need sammud olid huvitavad. Kontsert lõppes Händeli kantaadiga "Alla caccia", kus lauljanna jäljendas hobusel ratsutamist, sest lugu räägib jahile minekust. Minule meeldis kontsert väga.
  • Kontsert oli väga kaunis. Rohelises kleidis laulja esines puhta ja kauni ooperihäälega. Meile tutvustati erinevaid pille. Klavessiin meeldis mulle kõige rohkem. Mina jäin kontserdiga väga rahule.
  • Ma olen üllatunud, kuna mulle isegi väga meeldis see kontsert. Esinejate riietus oli üpris naljakas, aga muusika oli ilus, rahulik. Laulud olid väga ilusad. Tundus, et laulja isegi rääkis nii, nagu laulaks. Pillidest meeldis mulle viola da gamba - selle heli oli nii kaunis. Lõpulugu oli veider (nähtamatul hobusel ratsutamine), kuid väga lõbus.

Kommentaare ei ole: