12.09.14

Looduslaager Pühajärvel

11.-12. septembril võtsime osa looduslaagrist Pühajärvel. Osalesime loengutel, matkasime, mängisime ning külastasime Otepää ja Pühajärve vaatamisväärsusi.

Kõigepealt käisime Tehvandi suusahüppetornis. Seal oli üsna jube olla: kogu aeg oli tunne, et me kukume metallsõrestikust läbi.
Vaateplatvormi kõrgus on 34 meetrit ja kõrgus merepinnast 218 meetrit. Teleskoobiga oli võimalik vaadata Otepää ümbruse kaunist maastikku.

Seejärel kõndisime Otepää terviseradadel ja käisime Tehvandi hotellis. Seda poolenisti mäe sisse ehitatud hobuserauakujulist murukatusega hoonet kutsutakse ka Pentagoniks. Seal on peatunud paljud tippsportlased.

Meie retk jätkus Otepää linnamäel. Külastasime ka Otepää kirikut, vaatasime tervisesammast ja Sõjatamme, käisime Pühajärve põhikoolis, kus on väga huvitavad traditsioonid. Näiteks jätab iga 9. klass maha endast seinamaalingu ning mõned tööd olid nii head, et võtsid lausa sõnatuks. Lõunat sõime Pühajärve kooli vabaaja ruumis, kus toimuvad tavaliselt klassiõhtud.

Pärast kehakinnitust võtsime Pühajärvelt kaasa paar poissi ja läksime järve äärde. Meid jagati kahte rühma ja kontrolliti meie koostööoskust. Võib-olla ei õnnestunud see kõige paremini, aga naerda saime küll palju. Seejärel läksime paatidesse ja hakkasime sõudma. Me külastasime Kloostrisaart, mis on inimeste poolt puutumata. See väike saar on tõesti erakordne. Saarelt sõudsime Armuallika ehk Verilätte juurde. Rahvasuu räägib, et kui armunud joovad jaaniööl hõbepeekrist Armuallika vett, siis on nende armastus suur ja püsiv. Samuti pidavat allikavesi vaigistama valusid ja tervendama haigeid.

Pärast väikest einet võtsime oma jõuvarud kokku ja sõudsime kaldale. Tahtsime hirmsasti puhata, kuid juhendajal oli plaanis mängima hakata. Esimeses mängus pidime sõlmi lahti harutama ning teises mängus veeretasime lauatennise palle läbi pooleks lõigatud veetorude. Õhtuks jõudsime loodusmajja, kus ööbisime.
Fotod Kairi Peetersoo erakogust.                                                          Teisi pilte vaata SIIT.
Järgmisel hommikul olid nii mõnelgi õpilasel kurgud valusad. Õnneks saime Tarmo Evestuse loengu ajal kuuma teed juua. Pärast loengut läksime linnuretkele, mille rikkus veidi ära paduvihm.

Pärast linnuretke oli hommikusöök ning seejärel läksime õue varju alla, kus kuulasime loengut kaladest. Kaladest rääkis meile Pühajärve õpetaja Peeter Kangur. Väga põnev oli see, et saime kalu lahata. Tegelikult oli see natuke õudne ka. Juhendaja lõikas välja kala südame, mis jätkas tuksumist. Samuti õpetati meile fileerimist. Saime hea töö eest kiita.

Pärast loengut viidi meid Otepää loodusmajja, kus vaatasime filmi ja õppisime lähemalt tundma Pühajärve. Pidime lahendama ristsõna, mille vastuseks tuli
Heiligensee - Pühajärv saksa keeles.

Seejärel toimus pidulik looduslaagri lõpetamine ja pikk kojusõit võis alata.

Looduslaager oli väga tore. Aitäh korraldajatele!
Sandra Orav (8. kl õpilane)
ja Kadri Aria (6. kl õpilane)

Looduslaager toimus projekti "Ala Põhikooli õpilased õpivad tundma Valgamaa loodust" raames.