15.09.10

Õppereis Haanjamaale

14. septembril käisime peaaegu kogu kooliga (I ja III klassi jätsime koolimaja valvama) Haanjamaad avastamas. Ikka selleks, et õues õppida ning reipalt kooliaastat alustada. Tänu õpetaja Evelyn Tamme eestvedamisele avaneb meie õpilastel võimalus iga kuu üks loodusõppereis teha. 

Võrumaa kauni loodusega tutvumist alustasime Urvaste külas, kus kasvab Tamme-Lauri tamm, mis on Eesti jämedaim tamm: tema ümbermõõt on 8 meetrit ja vanus on 680 aastat. Tamme-Lauri tamm kaunistab meie võimsaima põlispuuna ka peagi ajalukku kaduvat kümnekroonist rahatähte. 

Edasi jätkus reis Vällamäele, kus ootasid meid Maris ja Olivia, kes viisid läbi 2-tunnise õppeprogrammi: noorematele õpilastele tutvustati metsa elustikku ning vanematele õpilastele pinnamoode Vällamäe matkarajal. Mõnusat füüsilist pingutust nõudev matkarada viis meid mööda Eesti kõige sügavama turbalasundiga raba servast, sundis tõusma üles Vällamäe tippu ning lasi rõõmu tunda laskumistest, mille julgemad sooritasid lausa võidu joostes. Lisaks võis imetleda sügislooduse imepärast värvikirevust. Matkaraja lõppedes ootas meid maitsev Mulgi puder või nagu meie kandis öeldakse - kärutädipuder. 

Pärast kehakinnitust sõitsime Suurele Munamäele, mille vaatetornist saab Eestimaad vaadata 346,7 meetri kõrguselt. Eestimaa on ikka kaunis küll!
Suurel Munamäel: Rauno, õp Kaidi V, Kristi, õp Evelyn, Maria, Kairi
Vaata pilte õppereisist SIIT.

Suurelt Munamäelt laskusime aga Lõuna-Eesti orgudesse: enne koduteele asumist käisime veel Rõuge Ööbikuorus ning Hinni kanjonorus, mis on ainuke taoline Eestis. Loodusimed uudistatud, korraldas õp Evelyn klassidevahelise võistluse: iga klass sai ühe küsimuse, mis puudutas õppereisil kuuldut-nähtut-kogetut. Selgus, et õpilased olid olnud tähelepanelikud ning õpihimulised, sest vastused oli kõikidel briljantsed. Auhinnaks saadud komm põske ja kodutee võiski alata.

Õpilased jäid õuesõppega väga rahule, virisejad jäid igatahes suurde vähemusse.
 6. klassi õpilaste arvamused õppekäigu kohta olid sellised:
  • Mulle meeldis see reis, see oli huvitav. See ei meeldinud, et seal räägiti nii palju, et mu pea oleks peaaegu lõhki läinud. Lahe oli, et saime käia kahes tornis ja nägime ühte pumpa, mida kutsutakse vesioinaks - see ei peatu kunagi. Esimest korda elus nägin puul kasvajat ja töölehe täitmine matkarajal oli väga lõbus. 
  • Mulle meeldis väga Vällamäel, sest sain palju uut teada, samuti sai palju joosta ning näha huvitavaid kohti.
  • Mulle meeldis Vällamäel kõige rohkem suur mägi ja 17 meetri paksune turbalasund. Samuti meeldis mulle Ööbikuoru vesioinas. Hinni kanjonis meeldis mulle liivakivisein. Sinna oli peale kirjutatud, aga seda ei tohi teha.
  • Mulle meeldis väga olla looduses värske õhu käes, näha uusi asju, käia uutes paikades, kus ma varem polnud käinud. Kõige parem oli matkarada, kus oli lõbus nii joosta kui jalutada.
  • Minule meeldis reis enam-vähem. Paljudes kohtades olin ma juba varem käinud, metsas oli veidi igav, sest ma ei saanud midagi uut teada, ja koju jõudsime ka palju hiljem, kui algul plaanitud.
  • Mulle meeldis õppereis väga. Huvitavad olid kõrged tornid, millest oli lahe alla vaadata. Vesioina juures oli ka väga mõnus: see töötas nii rütmiliselt. Ööbikuorus olin ma varem käinud, sellepärast see nii huvitav ei olnud. Muidu oli reis lahe, sest ei pidanud koolis olema.
  • Mulle ei meeldinud Vällamäel, sest ma ei saanud sealt eriti midagi uut teada. Ma olen nii palju metsas käinud.
  • Minule meeldis reis väga, bussis oli nii lõbus sõita. Ka kõik käigud olid lahedad, mis siis, et ma olin varem nendes paikades käinud.


Arvutitunnis koostasid 8. klassi õpilased õppereisi kohta ristsõnu.

Kommentaare ei ole: